Nevyhovující, zastaralý a uživatelsky nepřívětivý, tak hodnotí zástupci ministerstva vnitra stávající portál veřejné správy a proto je podle nich potřeba nechat vyvinout nový. Rozhodli se využít „osvědčené“ cesty a tento úkol svěří státnímu podniku Národní agentura pro komunikační a informační technologie (NAKIT). Vnitro za to zaplatí 10 milionů korun. Způsob zadání budí rozpaky.
Další zakázka zadaná bez výběrového řízení, tentokrát na zajištění pilotní fáze portálu občana, přímo státnímu podniku Národní agentura pro komunikační a informační technologie (NAKIT), vzbuzuje mezi zasvěcenými v oblasti ICT průmyslu cukání v koutcích úst. Pod podmínkou anonymity říkají, že je urputná snaha vedení ministerstva vnitra státnímu podniku pomoct až příliš okatá. Někteří také říkají, že je to další pojistka náměstka pro náměstka ministra vnitra pro řízení sekce informačních a komunikačních technologií Jaroslava Strouhala, který by v čele státní agentury, jíž výrazně pomohl na svět, mohl po volbách usednout.