Nikoli politické strany, ale zadavatelé, poskytovatelé a vydavatelé politické reklamy v EU budou podléhat přísné regulaci. Vydavatelé musí žádat, aby zadavatel u díla uvedl, zda jde o politickou reklamu. Zadavatele, původ peněz, techniku doručování a cílení budou firmy archivovat sedm let. Monitoring Úřadu pro dohled snad politickými stranami se stane nepřetržitým. EU tím brání ohroženou demokracii.
Nově vznikne uložiště politické reklamy v EU. „Komise zřídí evropský archiv pro online politická reklamní sdělení (dále jen „evropský archiv“), který je veřejným úložištěm všech online politických reklamních sdělení zveřejněných v Unii, nebo určených občanům Unie, nebo rezidentům v Unii, a zajistí jeho správu, a to přímo, nebo tak, že tuto odpovědnost svěří řídícímu orgánu,“ uvádí se v nařízení, které Česká republika adoptuje.