Hranice 1,5 milionu korun za nové vozidlo bude maximální, pro kterou stát plánuje dotace na jejich pořízení. Řidiči neekologických aut budou muset zaplatit registrační poplatek.
Až 170 tisíc korun by mohli získat motoristé, kteří si v následujících letech pořídí elektromobil, jehož pořizovací hodnota nepřekročí 1,5 milionu korun. U plug-in vozidel by pak podpora mohla být 33 tisíc korun. Majitelé neekologických vozidel si naopak připlatí. Kdo bude bonusy vyplácet a poplatky vybírat, není v tuto chvíli jasné, ale jednou z variant je, že obce. Vyplývá to z analýzy „Zavedení opatření k podpoře nákupu osobních vozidel šetrných k životnímu prostředí“, kterou vypracovalo Ministerstvo životního prostředí ČR spolu s Centrem pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy v Praze.
Analýzu nyní dostane ministerstvo dopravy, které je zapracuje do svého komplexního materiálu “ Analýza zpoplatnění vozidel v České republice“. Případné konečné legislativní kroky budou následovat až po této analýze. Je tedy více než pravděpodobné, že se případné změny v podpoře nákupu ekologicky šetrných vozidel promítnou až od roku 2019.
Jiří Reichl